Comunicarea in retea a dat roade: programul Regio este cunoscut de peste jumatate dintre romani

Marti, 30 Iunie 2015

| Galerie foto |

Programul Opera┼úional Regional (Regio) este cunoscut de 55% din popula┼úia României, o cre╚Ötere cu 9,2% fa╚Ť─â de anul 2013, arat─â sondajul de opinie derulat la sfâr┼čitul anului 2014. Programul este gestionat de Ministerul Dezvolt─ârii Regionale ┼či Administra┼úiei Publice (MDRAP), în calitate de Autoritate de Management (AMPOR).

Sondajul este parte a unor studii ample privind impactul activit─â┼úilor de informare ┼či publicitate derulate de re┼úeaua de comunicatori Regio în perioada 2007-2014. Studiile au urm─ârit s─â evalueze gradul de notorietate a programului în rândul publicului larg ┼či gradul de satisfac┼úie a beneficiarilor ┼či jurnali┼čtilor.

Alte rezultate ale studiilor arat─â c─â:

Regio se bucur─â de un nivel ridicat de încredere în rândul popula╚Ťiei: cumulativ, 48% dintre intervieva╚Ťi spun c─â au mult─â sau foarte mult─â încredere în acest program; Participan╚Ťii la studiu au declarat c─â principalele surse de informare utilizate de pentru a se informa cu privire la derularea Regio sunt: televizorul - 86% dintre intervieva╚Ťi, radioul - 22% ╚Öi panourile stradale -15%; Campania de informare derulat─â de MDRAP în anul 2014, prin AMPOR, se bucur─â ┼či ea de o notorietate ridicat─â în rândul publicului general: ╚Öapte din zece responden╚Ťi care au auzit de Regio spun c─â au auzit de aceast─â campanie de informare; Programul este asociat cu ideea de finan╚Ťare european─â - primul cuvânt asociat programului ┼či cu ideea de dezvoltare, de modernizare - amintit─â de unul din zece responden╚Ťi; Dup─â vizionarea acestei campanii de informare, percep╚Ťia în rândul responden╚Ťilor cum c─â anumite aspecte s-au îmbun─ât─â╚Ťit în România prin proiectele Regio se prezint─â astfel: cele mai mari propor╚Ťii ale responden╚Ťilor v─âd îmbun─ât─â╚Ťiri în cazul parcurilor din localit─â╚Ťi – 54%, al obiectivelor istorice – 49% ╚Öi al spitalelor – 48%; Spoturile televizate sunt instrumentele de comunicare utilizate în cadrul acestei campanii care se bucur─â de cel mai ridicat grad de cunoa╚Ötere – peste 90% dintre intervieva╚Ťii care au auzit de campania de informare spun c─â ╚Öi le amintesc, iar persoanele care au vizionat aceste spoturi declar─â c─â le-au pl─âcut mult sau foarte mult în propor╚Ťie de 79%.

Rezultatele tuturor studiilor realizate au fost prezentate la cea de-a VI-a edi╚Ťie a Forumului Comunicatorilor Regio, organizat de AMPOR la Venus (jude┼úul Constan╚Ťa), între 24-26 iunie 2015. Evenimentul a reunit peste 110 de comunicatori din toate regiunile de dezvoltare ale ╚Ť─ârii, care au prezentat ╚Öi dezb─âtut metodele principale de informare ╚Öi promovare prin care au f─âcut cunoscut programul Regio.

Evaluarea Planului de Comunicare POR 2007-2013 ╚Öi perspectivele pentru perioada 2014-2020 au fost prezentate la Forum de Dan Jurcan, director de cercetare în cadrul Institutului Român pentru evaluare ┼či Strategie (IRES). De asemenea, reprezentan╚Ťii AMPOR au prezentat rezultatele primelor studii privind impactul programului.

La întâlnire, comunicatorii au sus┼úinut prezent─âri creative ╚Öi inovative pentru a-╚Öi promova cât mai atractiv regiunea ╚Öi activit─â╚Ťile Regio: fiecare regiune de dezvoltare a avut dou─â prezent─âri, una din partea reprezentan╚Ťilor Agen╚Ťiilor de Dezvoltare Regional─â, alta din partea unui beneficiar din regiune, despre unul dintre proiectele de succes implementate prin Program.

De asemenea, comunicatorii au participat la dou─â ateliere de lucru interactive pe teme de comunicare: ”Cum s─â spui povestea proiectului t─âu”, sus╚Ťinut de scriitorul Daniel Sur ╚Öi ”Conceperea unui plan anual de ac╚Ťiuni de comunicare eficient”, prezentat de sociologul Ana Bulai, care s-au bucurat de un grad de interes foarte ridicat din partea participan╚Ťilor.

* * *

Forumul Comunicatorilor Regio reune┼čte în fiecare an membri ai re┼úelei de comunicatori, create de AMPOR în anul 2010 pentru a con┼čtientiza poten┼úialii beneficiari, beneficiarii ┼či publicul larg asupra fondurilor disponibile prin Programul Opera┼úional Regional 2007-2013 ┼či pentru a cre┼čte transparen┼úa cheltuirii acestor fonduri.

Re┼úeaua este format─â, pe de o parte, din reprezentan┼úi ai autorit─â┼úilor centrale cu atribu┼úii în domeniul gestion─ârii fondurilor structurale: AMPOR, Organismele Intermediare pentru POR, Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, iar pe de alt─â parte, din reprezentan┼úi ai autorit─â┼úilor publice locale, ai societ─â┼úii civile, ai mediului de afaceri ┼či ai presei centrale ┼či locale: personalul specializat din cadrul departamentelor pentru integrare european─â din institu┼úiile publice locale - prefecturi, consilii jude┼úene, centre EUROPE DIRECT, universit─â┼úi, centre de formare profesional─â continu─â, Camere de Comer┼ú ┼či Industrie, firme de consultan┼ú─â, parcuri industriale, incubatoare de afaceri, societ─â┼úi comerciale, prim─ârii, ONG cu scop de dezvoltare comunitar─â, biblioteci jude┼úene, inspectorate ┼čcolare, jurnali┼čti etc.

Rezultatul cel mai important al activit─â┼úilor re┼úelei este crearea unui cadru unitar pentru informarea prompt─â ┼či corect─â a publicului larg, a poten┼úialilor beneficiari ┼či a beneficiarilor. În acela╚Öi timp, re╚Ťeaua asigur─â cooperarea inter-institu┼úional─â, crearea, dezvoltarea ┼či îmbun─ât─â┼úirea continu─â a instrumentelor de comunicare folosite de membrii re┼úelei ╚Öi facilitarea schimbului de bune practici în domeniul promov─ârii Programului Opera┼úional Regional ┼či a brandului Regio.

Informarea ┼či publicitatea Programului Opera┼úional Regional sunt finan┼úate prin Axa prioritar─â 6, domeniul 6.2. - Sprijin pentru activit─â┼úi de publicitate ┼či informare asupra POR.

Informaţii suplimentare:

Activit─â┼úile de informare ┼či publicitate pentru Programul Regio Evaluarea activit─â┼úilor de informare ┼či publicitate